محل لوگو

انواع رنگ مو سال ۹۸ همراه با نکات


رنگ مو یکی از فاکتورهای زیبایی هر شخص می باشد. افراد به دولیل اقدام به رنگ کردن موی خود می کنند یا می خواهند از شر موهای خود خلاص شوند (آن را به رنگ های معمولا تیره در می آورند) یا برای تنوع اقدام به رنگ کردن مو می کنند. دلیل شما هر چه که باشد باید در خرید ، نحوه استفاده و برند رنگ مو دقت کنید زیرا استفاده نادرست سبب ریزش و آسیب دیدن موهای شما می شود.در این مقاله از رازمگ به بررسی انواع رنگ موی سال ۹۸ مثل شکلاتی ، ترکیبی ، کنفی و همه نکات پیرامون آن می پردازیم.

 

درباره رنگ مو

پر واضح است که رنگ مو ، یکی از ابزار های همیشگی و مهم در آرایش بانوان بوده و برای تنوع و زیبایی چهره ، استفاده زیادی دارد. گاها با آن می توان پوست هایی که تناژ رنگ تیره دارند ، روشن تر به نمایش گذاشت و استایل های معمولی را جذاب تر کرد. در زمان های قدیم ، رنگ های طبیعی برای رنگ کردن مو استفاده می شد مثل حنا. اما در عصر جدید ، رنگ های شیمیایی با طیف های مختلف تیره تا روشن و در رنگ بندی گوناگون ، در اختیار مشتریان بوده و به همین خاطر ، انتخاب رنگ مو خوب مثل انتخاب اکسسوری خوب و لباس خوب و ادکلن خوب ، کار آسانی نیست.

نکته ای که باید در انتخاب رنگ مو به آن توجه کنید ، تناسبی است که باید بین اندام ، رنگ پوست ، رنگ چشم و کوتاهی و بلندی مو خود برقرار کنید. در واقع انتخاب یک رنگ مو شایسته ، به این فاکتور ها مرتبط است و بدون در نظر گرفتن آن ، مو های رنگ شده شما ، جذابیت لازم را نخواهد داشت. رنگ مو زنانه نسکافه ای ، کاراملی ، عسلی و مشکی ، از جمله رنگ های مو محبوب در میان بانوان جوان است که در طراحی استایل سلبریتی ها نیز شاهد هستیم.

در سال های اخیر برای کسانی که حوصله کوتاه کردن مو را ندارند و همواره علاقمند به تنوع در استایل خود هستند ، توصیه می شود که از هایلایت مو استفاده کنند که تنوع زیادی دارد. در هایلایت مو نیز هم چون رنگ کردن ، باید به رنگ مو پایه طبیعی خود توجه کنید. هلایلایت باید متناسب با رنگ مو اولیه باشد تا تغییر زیادی در چهره ایجاد نکند. هایلایت بنفش با رنگ مو مشکی و بلوند و هایلایت های هلویی و بنفش ، از جمله روش هایی برای داشتن مو های زیبا و خوش رنگ است.

 

فریب رنگ های روی کاتالوگ را نخورید

رنگ روی کاتالوگ ها با آن چه شما در ذهن دارید که به محض اجرا روی تار ها مو شما شکل بگیرد ، خیلی تفاوت دارد. رنگ های روی کاتالوگ ها و جعبه ها ، همه تار های مو دکلره شده بوده و انتظار نداشته باشید که تار مو شما با پایه رنگ متفاوت با مدلی که روی کاتالوگ وجود دارد ، تشابه رنگ قطعی داشته باشد. بنابراین اگر همان تناژ رنگ مد نظر شما است باید چند مرحله دکلره شدن حرفه ای را انجام دهید.

اگر مو های شما تار سفید زیادی دارد ، رفله رنگی که انتخاب می کنند نزدیک به رنگ مورد نظر کاتالوگ است.

 

پایه های رنگی رنگ مو

 

رنگ ها ، پایه های ده گانه دارند. عمق رنگ در واقع همان پایه رنگ است که برای رنگ آمیزی باید به ان توجه کرد. تن مو ، سایه ای است که روی تار مو شما منعکس می شود و تیرگی و روشنی را مشخص می کند. این پایه رنگی از تیره به روشن عبارتند از :‌

مشکی که تیره ترین رنگ است- قهوه ای تیره – قهوه ای متوسط – قهوه ای روشن – قهوه های بسیار روشن – بلوند تیره – بلوند نیمه روشن – بلوند روشن – بلوند بسیار روشن و بلوند بسیار روشن پلاتینه.

در خواندن پایه رنگ روی کاتالوگ و جعبه ها به این موضوع توجه کنید که اسم شماره رنگ ، سمت راست ممیز و پایه رنگی ، سمت چپ قرار می گیرد. مثلا A۶ بلوند تیره خاکستری است.

 

رنگ پوست با رنگ مویتان باید متناسب باشد

رنگ پوستتان گرم است یا سرد؟ اکثر رنگ موها در دو دسته گرم یا سرد جای می گیرند. اگر رنگ پوستتان طلایی ، زیتونی یا تیره است و پشمانی قهوه ای یا تیره دارید (اکثر آسیایی ها ، افریقایی-امریکایی ها و لاتین ها در این دسته جای میگیرند) ، پس رنگ مویتان از نوع گرم است. اگر رنگ پوستتان روشن و رنگ چشمانتان سبز یا آبی است ، از نوع رنگ موی سرد هستید. شما معمولاً موقع برنزه کردن اول قرمز شده و می سوزید و رگ های روی مچ دستتان آبی رنگ است.

 

انتخاب رنگ مو مناسب به پنج عامل بستگی دارد

+ رنگ پوست شما

+ رنگ طبیعی مو سر شما

+ رنگ چشمان شما

+ اندام و سایز هیکل شما

+ خلق و خوی و شخصیت شما

چنانچه تنها انتخاب رنگ مو مناسب را یک امر شخصی و پیرو مد فرض میکنید ،باید بگوییم اشتباه است ، زیرا جهان رنگ‌ها آنقدر وسعت دارد که جهت پیدا نمودن رنگ موی مناسب باید فاکتورهای گوناگونی را مورد بررسی قرار داد. با اهمیت تر از همه این است که باید رنگ موی خود را متناسب با رنگ پوست چهره خود انتخاب کنید چرا که موها بیش از همه به صورت نزدیک است.

یک رنگ نامتناسب می‌تواند چهره شما را پیرتر یا رنگ‌پریده‌ نمایان سازد ، ولی انتخاب یک رنگ مناسب میتواند در عین ایجاد زیبایی صورت شما را طبیعی‌تر نشان دهد . اگراولین بار است که می خواهید موهایتان ر ا رنگ کنید ، میتوانیـد بـا رنـگ موی موقت شروع کنید‎.

 

انتخاب درجه رنگ مناسب

اگر رنگ پوستتان گرم است ، باید سایه های طلایی مثل کاراملی و برنز در سایه ای تیره تر از رنگ پوستتان انتخاب کنید. رنگ های تیره ومشکی را نباید انتخاب کنید چون صورتتان را به کلی محومی کند و اگر هم درجه های طلایی را انتخاب می کنید ، دقت کنید که خیلی روشن نباشد چون ممکن است رنگ مویتان نارنجی از آب درآید. اگر رنگ پوستتان سرد است ، از رنگهایی که سرخی رنگ پوستتان را بیشتر جلوه می دهد اجتناب کنید.

رنگ هایی مثل طلایی ، طلایی مایل به قرمز ، و مسی. بلوند خاکستری و قهوه ای روشن برای پوست گرم شما بهترین انتخاب است. افرادیکه در کودکی رنگ موی بلوند و طلایی داشته اند ، بهترین رنگ پوست را برای داشتن موی بلوند حتی در بزرگسالی دارند. برای کسی که رنگ پوست گرمی دارد بلوند برنجی یا هایلایت تقریباً مناسب نیست. این افراد بهتر است از درجه ها و سایه های گرمتر استفاده کنند.

اگر رنگ مویتان قهوه ای است و می خواهید آن را به بلوند تغییر دهید ، سعی کنید بلوند خیلی روشنی انتخاب نکنید. اگر میخواهید رنگ مو و پوستتان ضد و نقیض باشد به شکلی که هر دو رنگ خوب جلوه کند ، هایلایت و لولایت برای شما مناسب است. به خاطر داشته باشید که برای چشمان سبز و قهوه ای ، رنگ موی تیره بهتر است تا رنگ موی بلوند.

درمورد رنگ موی قرمز و شرابی هم باید بگویم که تقریباً همه می توانند از آن استفاده کنند. مسئله مهم این است که درجه وسایه رنگی را انتخاب کنید که با رنگ پوستتان بیشتری سازگاری را داشته باشد. خانم هایی که رنگ پوستی روشن یا صورتی رنگ دارند ، رنگ موی قرمز و شرابی بیشتر از همه به آنها می آید.

حتما مطالعه کنید آیا کاشت مژه برای شما مناسب است یا خیر ؟ (نگاهی دقیق به روش کاشت مژه)

رنگ کردن رنگ موی خاکستری به خاطر بافت زبری که دارد خیلی سخت است. اگر موهایتان کمتر از یک سوم سفید شده است ، از رنگ موی موقتی که یک سایه از رنگ موی طبیعی خودتان روشن تر باشد یا تقریباً با آن همرنگ باشد استفاده کنید.

رنگ موهای موقت کمتر از رنگ موهای دائم مو را خراب می کند. اما اگر موهایتان بیشتر از این مقدار سفید شده است ، یک رنگ موی بلوند خاکستری توصیه می شود چون باعث می شود موهایتان طلایی و بلوند به نظر برسد. برای آن دسته از افرادیکه می خواهند رنگ مویشان را یکی دو پرده روشنتر یا تیره تر کنند یا سفیدی موهایشان را با رنگ بپوشانند ، بهتر است که خودشان در خانه موهایشان را رنگ کنند.

اگر موهایتان قهوه ای روشن است ، بلوند تیره مطمئناً خیلی به شما می آید. اگر می خواهید تغییر بیشتری در خودتان ایجاد کنید ، بهتر این است که با یک متخصص آرایشگر در این رابطه مشورت کنید تا اینکه خودتان رنگ قهوه ای تیره موهایتان را یکدفعه بلوند روشن کنید.

 

معرفی انواع رنگ مو

رنگ مو یکی از مهم ترین ابزارها برای آرایش به خصوص در میان بانوان است که علاقمند به ست کردن رنگ مو با استایل های کژوال و مجلسی خود هستند. رنگ مو ، محصولی شیمیایی است و مثل عطر و ادکلن و محصولات آرایشی مثل رژ لب و پرایمر و کانسیلر و کرم پودر ، می تواند در صورت انتخاب گزینه های بی کیفیت و تقلبی ، مشکلات پوست و مو را برای مصرف کننده به ارمغان آورد.

در بازار ، انواع و اقسام برند رنگ مو ایرانی و خارجی وجود دارد و جدیدا نیز رنگ مو گیاهی ، مخاطبان زیادی پیدا کرده است.

اکسیدان ها

نمی شود شما علاقمند فرآیند رنگ آمیزی باشید ، اما با اکسیدان ها غریبه باشید! اکسیدان ، تسهیل کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو بوده و انواع مختلفی دارد. اکسیدان شماره ۱ شش صدرصد دارد. یعنی تار ها را به صورت جزیی باز کرده و برای پایه مو از نمره یک تا چهار مناسب است. اکسیدان ۲ که ۹ درصد است ، قدرت روشن کنندگی بالا برای تار های سفید داشته و برای پایه ۵ تا ۱۰ مطلوب به شمار می رود. اکسیدان ۳ که ۱۲ درصد است ، توانایی روشن کنندگی خوب اما با کم ترین میزان رنگ دهی داشته و برای دکلره شدن استفاده می شود.

 

رنگ مو های محبوب

 

یکی از رنگ موهای محبوب سال های اخیر ، نسکافه ای با درجه رنگ روشن و تیره است. برای تثبیت کردن رنگ نسکافه ای حتما از شامپو های تثبیت کننده و نرم کننده استفاده کنید. برای درست کردن رنگ نسکافه ای بهتر است که از دو سوم تیوپ بلوند شکلاتی متوسط و یک سوم تیوپ کاراملی استفاده کنید. آن ها را با اکسیدان نمره ۱ مخلوط کرده و دکلره پایه هشت را در نظر داشته باشید.

( رنگ نسکافه ای براق و روشن و شکلاتی را در تصویر مشاهده می کنید. رنگ مو شکلاتی نسکافه ای روشن ، محبوب بانوان ایرانی بوده و کافی است یک دوم تیوپ بلوند شکلاتی تیره را با یک سوم تیوپ قهوه ای شکلاتی با اکسیدان نمره یک مخلوط کنید).

رنگ عسلی برای صورت هایی که روشن هستند و نه تیره و سبزه ، گزینه خوبی است. رنگ عسلی را می توان به نوعی رنگ بلوند تیره هم در نظر داشت. اگر رنگ مو بلوند و روشن خود را بخواهید کمی تیره کنید ، رنگ عسلی انتخاب مطلوبی برای شما خواهد بود. البته باید دقت کنید که رنگ مو شما باید به پایه رنگ موهای طبیعی شما برسد و این کاری دشوار است. نحوه صحیح رنگ کردن مو نیز اهمیت زیادی دارد که باید به آن دقت کرد.

رنگ مو عسلی بدون دکلره

برای این کار بایداز رنگ با شماره ۱۲ با اکسیدان ۹ درصد استفاده کنید و سپس پس از مدتی ، از رنگ مدت شماره ۱۲.۸۱ استفاده کنید. پس از آن یک تیوپ از رنگ با شماره ۱۲/۸۹).

رنگ مو کاراملی

کاراملی ، گزینه بانوان مشکل پسند است. ترکیبی از رنگ موهای مختلف بوده و برای بانوانی که پوست سبزه دارند عالی است. این مدل هم مانند فندقی و بلوطی ، فرمولاسیون ترکیبی دارد.

 

رنگ های محبوب بانوان لاکچری

توجه داشته باشید که رنگ قهوه ای خیلی تیره (VERY DARK BROWN) ، رنگ قهوه ای تیره (DARK BROWN) ، رنگ قهوه ای متوسط (MEDIUM BROWN) ، رنگ قهوه ای روشن (LIGHT BROWN) ، رنگ بلوند تیره (DARK BLOND) ، رنگ بلوند روشن (LIGHT BLOND) ، رنگ بلوند خیلی روشن (VERY LIGHT BLOND) و رنگ مو بلوند پلاتینه (PALTINIUM BLOON HAIRSTYLE) از جمله رنگ های محبوب بانوان لاکچری گرد است.

رنگ قهوه ای با هایلایت طلایی

رنگ قهوه ای با هایلایت طلایی ظاهری طبیعی را به نمایش می گذارد و وقتی نور آفتاب به تار مو ها می خورد ، رنگ روشن تری را ساطع می کند.

 

فرمول های ترکیبی رنگ موی فانتزی

 

در ادامه فرمول های ترکیبی و مدل های رنگ موی فانتزی را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم این رنگ موها مورد توجه تان قرار بگیرند. برای بدست آوردن رنگ مو فانتزی می توانید رنگ موهای مختلف را با واریاسیون و اکسیدان مناسبی ترکیب نمایید و بعد از چند دقیقه مکث رنگ مو را از روی موهایتان بشویید و موها را خشک کنید.

 

۱ – رنگ موی هلویی

  • رنگ مو شماره ۸.۸
  • رنگ مو C10.1
  • واریاسیون بنفش
  • پایه ۸ دکلره
  • مکث رنگ مو : ۲۰ تا ۳۰ دقیقه

۲ – رنگ مو فانتزی یخی آبی

برای این رنگ مو ابتدا موهایتان را به آخرین درجه دکلره برسانید سپس با ترکیب رنگ موهای زیر موهایتان را رنگ بزنید.

  • رنگ مو C10
  • روشن کننده E20 0.00 : به اندازه ۱/۳
  • واریاسیون آبی E14 : به اندازه سه سانت
  • اکسیدان شماره دو : به مقدار لازم

۳ – رنگ موی فشن قرمز

ابتدا موهایتان را به پایه ۷ دکلره برسانید و برای قسمت های هایلایت و میانه و پایین کار نیز موهایتان را به پایه ۸ دکلره برسانید.

  • رنگ موی شماره ۵ قرمز آتشین
  • واریاسیون قرمز
  • اکسیدان شماره ۲۰
  • ترکیب رنگ مو برای پایه ۸ دکلره

۴ – رنگ موی فانتزی آبی نقره ای

  • پودر دکلره
  • رنگ موی بلوند دودی روشن
  • اکسیدان
  • رنگ موی اصلی : رنگ مو N7 با طول متوسط
  • رنگ مو انتهایی مو : رنگ N10
  • رنگ مو آبی

روش رنگ زدن موها

ابتدا موهایتان را به پایه ۱۰ دکلره برسانید و رنگ موی بلوند دودی و اکسیدان را با یکدیگر ترکیب نمایید و روی موها بزنید و بعد از گذشت ۱۰ دقیه موها را بشویید و خشک کنید. رنگ موی N7 را به قسمت ریشه موها بزنید و باقی مانده موها را به کمک رنگ موی N10 رنگ بزنید و به مدت ۱۵ دقیقه مکث کنید و موهایتان را بشویید و ماسک مو بزنید سپس موهایتان را به کمک سشوار خشک نمایید.

۵ – رنگ موی یاسی

  • واریاسیون نقره ای : دو سانت
  • رنگ مو شماره ۱۰.۱
  • واریاسیون بنفش
  • پایه دکلره ۱۰
  • رنگ مو یاسی

۶ – رنگ موی صورتی

رنگ مو صورتی از انواع رنگ هایی است که با دکلره روی سطح موها بدست می آید و برای بدست آوردن این رنگ زیبا باید موهایتان را ابتدا به پایه ۹ دکلره برسانید.

  • پودر دکلره صورتی + ۱/۲ تیوپ ماگما دنی وان
  • واریاسیون : ۱ بند انگشت
  • اکسیدان ۶ درصد : ۲ برابر رنگ مو

۷ – رنگ موی شرابی بنفش

رنگ موی شرابی بنفش از انواع رنگ های شیک و خاص است و شما می توانید برای ایجاد تغییرات مثبت در رنگ موهای خود از این رنگ زیبا و متفاوت استفاده نمایید.

  • ۲/۳ تیوپ از رنگ مو شماره V2
  • ۱/۳ تیوپ از رنگ مو شماره ۳.۶
  • اکسیدان ۹ درصد
حتما مطالعه کنید ماسک مو چیست ؟ بهترین ماسک موی های خانگی کدامند (راهنمای کامل)

 

انواع رنگ مو

 

۱ – فرمول رنگ کنفی

بلوند زیتونی پلاتینه + بلوندطلایی خیلی خیلی روشن به اندازه مساوی به علاوه دوسانت واریاسیون + شماره اکسیدان ۱(۶درصد)

 

۲ – شرابی شکلاتی بلوطی

ترکیب شرابی روشن ۱۰ میل + شکلاتی روشن ۷۰ میل + بلوطی روشن ۴۰ میل + دودی ۶ ۴۰ میل + واریاسیون نقره ای ۱۰ سانت + واریاسیون قرمز ۲ سانت + اکسیدان ۲٫

 

۳ – رنگ موی باربی

زمینه ترکیب دودی ۶ ۵۰ میل + زیتونی ۶ ۸۰ میل + واریاسیون نقره ای ۱۰ سانت + واریاسیون سبز ۱۰ سانت + اکسیدان ۱ و هایلایت سوزنی ۹۰% پایه ی ۸ ترکیب دودی ۸ ۵۰ میل + دودی ۷ ۱۰ میل + زیتونی ۶ ۱۰ میل + واریاسیون نقره ای ۴ سانت + اکسیدان ۱٫ فرمول رنگ مو ترکیبی

 

۴ – رنگ قوه ایی تیره ی دودی

ترکیب رنگ موی این عکس طبیعی ۳ ۵۰ میل + خاکستری ۳ ۵۰ میل + دودی ۴ ۳۰ میل + واریاسیون نقره ای ۵ سانت + واریاسیون دودی ۲ سانت + اکسیدان ۱ برابر با مقدار رنگ.

 

۵ – شکلاتی ماهاگونی خیلی روشن با هایلات

زمینه شکلاتی ۴۰ میل + طبیعی ۶ ۴۰ میل + ماهگونی روشن ۲۰ میل + واریاسیون نقره ای ۵ سانت + اکسیدان ۲٫ و هیلایت پایه ی ۸ ترکیب دودی ۸ ۵۰ میل + طبیعی ۸ ۲۰ سانت + واریاسیون نقره ای ۱ سانت + واریاسیون دودی ۱ سانت + اکسیدان ۱

 

۶ – رنگ مسی بلوندرنگ مسی بلوند

برای ترکیب این رنگ باید زمینه ی مو را به پایه ی ۶ برسونی و بعد ترکیب مسی روشن ۶۰ میل + مسی متوسط ۲۰ میل + شرابی ۵ سانت + طبیعی ۷ ۳۰ میل + بلوند نارنجی ۲۰ سانت + اکسیدان ۲ برابر با مقدار رنگ و هایلایت پایه ی ۸ ترکیب طبیعی ۸ ۴۰ میل + مسی روشن ۲۰ میل + واریاسیون نقره ای ۵ سانت + اکسیدان ۱

 

۷ – رنگ بژ دودی روشن

پایه ی۷ ترکیب بژ متوسط ۴۰ میل + بژ روشن ۳۰ میل + زیتونی ۷ ۳۰ میل + دودی ۶ ۲۰ میل + واریاسیون نقره ای ۴ سانت + اکسیدان۱ و هایلایت پایه ی ۱۰ ترکیب طبیعی ۱۰ ۴۰ میل + طلایی ۱۰ ۱۰ میل + اکسیدان ۲٫

 

۸ – شکلاتی شاه بلوطی

شکلاتی شاه بلوطی: پایه ی ۵ و ۶ ۳۰میل بلوند قرمز تیره + ۷۰ میل قهوه ای شکلاتی روشن + واریاسیون نقره ای۱۰ سانت + اکسیدان ۹ %برابر رنگ

 

۹ – رنگ شرابی بادمجونی

پایه ی ۶ ترکیب شرابی روشن ۶۰ میل +بادمجانی روشن ۳۰ میل + آلبالویی ۳۰ میل + دودی ۴۰ مبل + اکسیدان ۲ برابر مقدار رنگ.

 

۱۰ – رنگ مسی شکلاتی با مش فندقی کاراملیرنگ موی کاراملی

پایه ی ۶ یعنی نارنجی و ترکیب مسی متوسط ۶۰ میل + شکلاتی ۵۰ میل + فندوقی متوسط ۳۰ + اکسیدان ۲ ، ۱۵۰ میل و هایلایت پایه ی ۸ ترکیب طلایی ۸ ۲۰ میل + کاراملی ۳۰ میل + شکلاتی ۱۰ میل + اکسیدان ۱ برابر مقدار رنگ.

 

۱۱ – مش نقره ایی روی قهوه ایی دودی تیره

مش ها باید به پایه ی ۱۰ برسه تا اون رنگ نقره ای در بیاد . مش ها تیکه ای پایه ۱۰ و رنگ دودی ۹ و واریاسیون نقره ای است .

 

۱۲ – رنگ مسی بلوند

اول باید موهات رو با رنگ و اکسیدان ۳ به پایه ی نارنجی برسونی بعد ترکیب طلایی ۷ ۴۰ میل + مسی روشن ۶۰ میل + بژ متوسط ۳۰ میل دودی ۷ ۳۰ میل + اکسیدان ۲ ۱۵۰ میل.

 

۱۳ – رنگ شکلاتی دودی روشن

شکلاتی دودی ترکیب شکلاتی روشن ۶۰ میل +دودی ۶ ۴۰ میل + زیتونی ۶ ۲۰ میل + واریاسیون نقره ای ۲ سانت+اکسیدان ۲٫

 

انواع برند رنگ مو ایرانی

 

رنگ مو دوبینا حاوی روغن نارگیل و زیتون : رنگ مو دوبینا حاوی روغن نارگیل و زیتون بوده و در فرمولاسیون آن از ویتامین C استفاده شده است. انجام تست حساسیت پیش از استفاده از آن توصیه می شود.

 

رنگ مو آلبورا : از محصولات ایرانی رنگ مو آلبورا تحت لیسانس CARASA اسپانیا ساخته می شود.

 

رنگ مو بلگا حاوی کراتین و ساخت ایران است : رنگ مو بلگا حاوی کراتین و ساخت ایران است.

 

رنگ مو BIOL محصولی ایرانی است که بیش از ۴۰ طیف رنگی : رنگ مو BIOL محصولی ایرانی است که بیش از ۴۰ طیف رنگی دارد. رنگ مو بیول از بلوند بیسکوییتی تا بلوند جگری.

 

رنگ مو لوپینا : رنگ مو لوپینا از دیگر محصولات ایرانی است که مناسب پوست های متوسط تا تیره می باشد.

 

رنگ مو فانتزی مارال : رنگ مو فانتزی مارال از محصولات ایرانی است که حاوی ویتامین B۵ بوده و عصاره گیاهی جلبک دریایی نیز در طراحی و ساخت آن به کار رفته است.

 

رنگ مو مدیا (MEDIA) : رنگ مو مدیا (MEDIA) از محصولات ساخت داخل است که فرمولاسیون غنی سازی شده از ویتامین C و رنگ دانه های عمیق با ماندگاری بالا را به ارمغان می آورد.

 

رنگ مو ژینو (JINO) حاوی ویتامین C : رنگ مو ژینو (JINO) محصول ایران بوده و در فرمولاسیون آن از ویتامین C و پروتئین استفاده شده است.

 

رنگ مو پادینا : یکی از پر مصرف ترین رنگ مو ایرانی ، پادینا است که دسته بندی رنگ از سری N تا سری G با پایه های مختلف دارد.

 

رنگ مو آتوسا : غلظت و تراکم بالای رنگدانه دارد.

 

رنگ مو کمند : از محصولات قدیمی در ایران است که پوشاننده قوی برای مو های خاکستری می باشد.

 

رنگ مو سیلک : حاوی نرم کننده و ویتامین C است.

 

انواع برند رنگ مو خارجی

 

از محصولات غیر ایرانی می توان به محصولاتی زیر اشاره کرد :

  • لاکمه
  • فرامسی
  • ریتون
  • اورال
  • سیلکی
  • لیزاپ
  • میلانو

 

فواید رنگ مو گیاهی

 

همان طور که حتما می دانید ، رنگ موها به دو بخش گیاهی و شیمیایی تقسیم بندی می شوند که هر یک قابلیت پوشاندن مو های مختلف از جمله تار ها سفید رنگ را دارا می باشند. مورد گیاهی بهتر از موارد شیمیایی است به خصوص برای بانوان باردارد. حفظ بیش تر رنگ روی تار های سفید رنگ به منظور جلوگیری از آسیب به تار های مو توصیه می شود. شما می توانید از نوع گیاهی برای رنگ آمیزی و هایلات به خوبی استفاده کنید.

استفاده از جوشانده آقطی برای ایجاد نوع گیاهی جهت رنگ آمیز مو توصیه می شود. عصار آقطی را می توانید بجوشانید و پس از ولرم شدن ، روی مو ها ریخته و سر خود را ماساژ دهید و اجازه بدهید تا این ماده طبیعی بر روی مو های شما نفوذ کند. این کار نیم ساعت به طول می انجامد. استفاده از تنباکو هم برای رنگ آمیزی مو ها به رنگ مشکی یا قهوه ای توصیه می شود.

استفاده از عصاره گل ریواس و بابونه برای رنگ کردن تار های سفید رنگ توصیه می شود. گاها دیده شده است که برخی از بانوان از عصاره گل شقایق هم برای رنگ کردن مو استفاده می کنند. رز ماری هم گزینه دیگری برای رنگ کردن مو با رنگ های طبیعی است.

 

بهترین برند رنگ مو طبیعی ، مدل های کالر نچرال گارنیه COLOR NATURALIZE GARNIE است

این برند از مواد طبیعی غنی سازی شده و مواد شیمیایی کمی در فرمولاسیون آن به کار رفته است و البته دو ماه نیز ماندگاری و دوام روی تار های مو دارد. محصولاتی که از فرمولاسیون گیاهی استفاده می کنند ، اگر تغذیه رسان خوبی برای تار ها باشند ، استحکام آن ها را در دراز مدت حفظ کرده و برای سلامت شما نیز مفید خواهد بود.

شی باتر ، روغن زیتون و آووکادو ، اگر در فرمولاسیون محصولات گیاهی باشد ، سبب تغذیه تار ها شده و محصولات کالر نچرالایز معمولا ترکیبی از این عصاره ها را دارا می باشند. روغن زیتون در محصولات گیاهی ، اکسیر عالی بوده که اسید اولئیک و ویتامین E برای تغذیه تار ها را دارد. عصاره های آوودکادو نیز در محصولات گیاهی ، ویتامین A-E که برای شادابی و درخشندگی تار ها مناسب خواهد بود.

حتما مطالعه کنید پروتز مو خوب یا بد ؟ قبل از کاشت مو این مقاله را بخوانید

انواع رنگ مو موقت و اسپری ها (رنگ موهای نیمه دائم )

بخشی از رنگ مو ها ، رنگ مو موقتی هستند. یعنی تاثیر موقت داشته و خیلی زود با شست و شو از بین می روند. اگر قصد مهمانی یا مسافرت کوتاه مدت دارید ، از رنگ مو موقت استفاده کنید. سلبریتی های سینما ، معمولا از مدل های موقتی استفاده می کنند تا پس از برگزاری ایونت ، مو های آنها به رنگ اولیه باز گردد. رنگ موهای موقت ، اساسا رنگ طبیعی مو را روشن و درخشان به نمایش گذاشته و از تندی سفیدی مو می کاهد و سبب راه راه و مش شدن مو می شود.

اگر از این نوع رنگ ها استفاده کنید ، تغییر شدیدی در رنگ مو شما ایجاد نکرده و به راحتی با یک بار شست و شو از بین می رود. نوع موقت آن دو گونه است:

  • رنگ مو رقیق
  • غلیظ

رنگ مو رقیق ، مو را خیلی روشنتر رنگ می کند و در مقابل ، رنگ مو غلیظ ، رنگ تیره تری به جا می گذارد. رنگ مو موقت رقیق به صورت مایع بوده و نیاز به آبکشی مو برای رنگ دهی ندارند. علت آن است که در فرمولاسیون آن ها از رنگ های مصنوعی استفاده شده و همان رنگ های غذایی هستند که در صنایع غذایی استفاده می شود.

اسید های ضعیفی که در رنگ مو رقیق به کار رفته ، سبب افزایش قدرت جذب رنگ توسط مو می شود. اسپری ها نیز ابزار آرایشی خوبی برای عجولان هستند. اگر از اسپری استفاده کردید ، حتما توجه کنید که رنگ مو غلیظ سبب رنگ دادن به بالش شده یا به لباس ها مالیده می شوند.

رنگ های نیمه دائم

رنگ های نیمه دائم که استفاده می شود ، ماندگاری بیش تری از نوع موقت دارد و پس از چند بار شست و شو از بین می رود. این رنگ ها به دلیل کاربرد نیمه دائم ، چون اکسیداسیون دائمی ندارد ، آلرژی کم تری ایجاد می کنند و برای ایجاد رنگ روشن تر از رنگ پایه مو نمی توان از ان استفاده کرد. مصرف رنگ های نیمه دائم آسان تر بوده و می توان آن را مستقیم به مو زد و مثل شامپو استفاده کرد.

رنگ دهی به ملافه و بالش نداشته و به عمق مو نفوذ می کند و برای رنگ کردن تدریجی و سریع مو کاربرد دارد. رنگ های نیمه دائم را طیف مختلفی از رنگ ها از بلوند خاکستری تا مشکی در بر می گیرد. اگر کم تر از ۴۰ درصد مو شما سفید شده و هنوز جو گندمی است ، توصیه می شود برای کاهش هزینه و تسریع در فرآیند رنگ دهی ، از رنگ مو نیمه دائم استفاده کنید.

 

نکات مهم در رنگ کردن مو

 

  • رنگ چشم و پوست شما ، تاثیر زیادی در انتخاب گزینه نهایی برای هایلایت یا دکلره دارد. پس بهتر است همیشه پیش از این فرآیند ها ، نگاهی به چشم و پوست خود داشته باشید. چرا که محصولات مختلف ، دارای تناژ های گوناگون بوده و باید تناسب خوبی با پوست و رنگ چشم داشته باشند. اگر پوست سفیدی دارید ، حتما از تنالیته های روشن برای رنگ زدن استفاده کنید تا زیبایی چهره چند برابر شود.
  • همواره پیش از این کار ، تن پوست خود را بدست آورده و از مشاور بهره بگیرید. اگر رگ مچ دست شما سبز است ، پوست گرمی دارید و اگر آبی است ، پوست شما سرد است. بلوند و روشن برای این افراد مناسب تر به نظر می رسند. اگر پوست روشن و چشم عسلی دارید ، گزینه پیشنهادی به شما می تواند محصول بلوطی و قهوه ای طلایی باشد.
  • اگر می خواهید شاهد تنوع در رنگ بندی مو خود باشید ، بهتر است اول آن را قهوه ای کرده و سپس آن را هایلایت روشن بزنید. اگر پوست روشن و رنگ چشم قهوه ای دارید ، حتما از محصولات طبیعی استفاده کنید. رنگ قهوه ای با هایلایت های ضعیف برای این افراد توصیه می شود. البته رنگ های سرد نیز برای این افراد مطلوب به نظر می رسد.
  • اگر پوست روشن دارید ، از رنگ های بلوند طلایی روشن استفاده کنید که ترکیب فوق العاده ای به چهره شما می دهد.
  • اگر تمایل زیادی به استفاده از رنگ موهای قهوه ای کمرنگ ندارید ، از قهوه ای حنایی استفاده کنید.
  • پایه رنگ مو شما اهمیت زیادی در رنگ کردن و هایلایت دارد. مخصوصا اگر قصد رنگ کردن مو سفید دارید که اهمیت بیش تری پیدا می کند. اگر مو شما پایه ۶ است ، باید مو خود را با رنگ شماره ۶ رنگ کنید.
  • همواره برای رنگ کردن مو های سفید ، از رنگ مو غلیظ استفاده کنید و اکسیدان شش درصد.
  • رنگ زدن جلو سر که سفید شده است ، دقت بیش تری نیاز دارد چون معمولا بخش جلویی سر مردان ، بیش تر از مناطق دیگر سفید می شود.
  • اگر یک چهارم تار مو شما سفید شده است ، از بیست و پنج درصد رنگ اصلی به همراه هفتاد و پنج درصد رنگ مو فانتزی برای مو هایی که سفید شده است استفاده کنید.
  • اگر برای رنگ آمیزی تار ها از محصولات فانتزی استفاده کردید ، برای پایدار سازی می بایست هفت تا ده روز پس از آن ، آن ها را رنگساژ کنید تا رنگ ثابت شود. اما پس از دو هفته ، رنگساژ جواب نمی دهد.
  • بهترین برند برای رنگ آمیزی مو ، محصولی است که شفافیت و تازگی را روی تار ها نشان دهد و نیاز به رنگ آمیزی مکرر نباشد.
  • اگر نیمی از تار مو شما سفید شده است ، از پنجاه درصد رنگ اصلی و پنجاه درصد رنگ فانتزی استفاده کنید.
  • اگر بیش از هفتاد درصد تار مو های شما سفید شده است ، از هفتاد و پنج درصد رنگ اصلی به همراه بیست و پنج درصد رنگ فانتزی به عنوان رنگ مو برای کاهش سفیدی مو استفاده کنید.
  • رنگ موهای طبیعی و زیتونی برای رنگ کردن تار مو های سفید مردانه توصیه می شود.
  • اگر مو سفید زیادی دارید ، همواره پیش از رنگ آمیزی ، ۱۰ دقیقه سر خود را با اکسیدان ماساژ دهید سپس از رنگ مو دائمی برای پوشاندن سفیدی استفاده کنید. معمولا نمره۴ و ۵ از گروه N ، ترکیب بهتری را به ارمغان می آورد.
  • استفاده از شامپو شیمیایی برای رنگ کردن مو هایی که بیش از بیست درصد سفید شده است ،توصیه می شود.
  • توجه کنید که شامپو های شیمیایی ، دکلره قوی بوده و از قسمت ریشه تا نوک مو ها را رنگ میکند و نباید این فرآیند بیش از بیست دقیقه به طول انجامد.

 

چند توصیه برای موهای رنگ شده

۱ – در روزهای آفتابی ، از كلاه ، روسری و محصولات ضدآفتاب استفاده كنید تا موهای‌تان كمتر خشك شوند و پوست‌تان نیز آسیب نبیند.

۲ – از نرم‌كننده‌ها و تقویت‌كننده‌های مناسب استفاده كنید تا رطوبت موهای‌تان حفظ شود.

۳ – به هنگام خشك كردن موها ، حوله را به نرمی روی موهای‌تان بكشید.

۴ – موهای خود را هنگام خیس بودن شانه نزنید.

۵ – برای خشك كردن موها زیاد از سشوار استفاده نكنید و در صورت استفاده ، زمان آن را كاهش داده و سشوار را با فاصله بیشتری از سر خود نگه دارید.

۶ – موهای نازك آسیب‌پذیرتر و حساس‌تر از موهای ضخیم هستند.

۷ – در دوران بارداری خصوصا سه ماهه نخست از رنگ كردن موها بپرهیزید.

 

منبع : ایران بانو ، پارسی نو ، بیتوته ، آرگامگ ، لوکس تهران

 

  انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 145

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما