محل لوگو

ساخت جیمیل


در دنیای مجازی امروز داشتن یک ایمیل یکی از واجبات می باشد تقریبا هر ایرانی دارای یک ایمیل می باشد. برخی افراد فکر می کنند ساخت ایمیل کاری دشوار و پردردسر می باشد به همین علت ساخت ایمیل (یا همان ساخت جیمیل) خود به شخص دیگری مثل تعمیراتی موبایل و کافی نت ها می سپارند غافل از اینکه ممکن است ، آن شخص با دارا بودن رمز ایمیل شما از اطلاعات شخصی شما سو استفاده کنند. پس توصیه می شود این کار را خودتان انجام دهید ، در این مقاله از رازمگ به زبانی ساده و قابل فهم ساخت جیمیل در کامپیوتر و موبایل (آندروید و آی او اس) در کوتاه ترین زمان خواهید آموخت. لازم به ذکر است با استفاده از جیمیل به راحتی در همه سرویس ها از جمله اینستاگرام می توانید ثبت نام کنید.

 

بهترین ارائه کنندگان ایمیل و جیمیل

از برترین و بهترین ارائه کنندگان ایمیل در جهان می توان به یاهو و هات میل که متعلق به مایکروسافت هستند و هم چنین جیمیل متعلق به گوگل اشاره کرد. هر سه این ارائه کننده ایمیل ها جزو قدرتمند ترین سرویس های ایمیل هستند. تمامی افراد در جهان می توانند با داشتن یک یا چند حساب کاربری در این سرویس ها از خدمات متنوعی برخورددار شوند.

جیمیل (Gmail)

جیمیل (Gmail) به عنوان یک حساب کاربری از امکانات رایگان شرکت گوگل است. از مزایای Gmail می توان به دارا بودن حجم زیاد در حدود ۱۵ گیگ فضای ذخیره سازی رایگان و امکان گفت و گوی فوری با کمک ابزارهای برنامه نویسی آژاکس و جاوا اسکریپت با افرادی که جیمیل دارند ، اشاره کرد. برای ساخت Gmail باید مراحل خاصی را طی نمایید که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

آموزش ساخت جیمیل

شما می توانید از سرویس یاهو و یا هات میل برای ساخت ایمیل استفاده کنید اما از آنجا که گوگل بین ایرانی ها محبوبیت زیادی دارد مردم کشور ما اکثرا از جیمیل استفاده می کنند. پس ما هم در این جا ما مرحله به مرحله ساخت جیمیل را به شما یاد می دهیم.

مرحله اول جهت ایجاد ایمیل

ابتدا به آدرس زیر بروید و سپس بروی گزینه ایجاد حساب کاربری کلیک کنید

لینک ۱

اگر کار نکرد لطفا از لینک زیر استفاده کنید

لینک ۲

۱ – قدم اول

بهتر است همانطور که در عکس مشاهده می کنید در پایین صفحه بروی (English(United Estate کلیک کرده و زبان را به فارسی تغییر دهید.

 

۲ – قدم دوم

در این مرحله شما بایستی اطلاعات شخصی تان را به طور دقیق و صحیح وارد نمایید (در قسمت پایین توضیح داده شده است).

در قسمت نام ، نام و نام خانوادگی خودتان را وارد کنید. قسمت نام ، تنها قسمتی است که شما می‌توانید از زبان فارسی برای نوشتن استفاده کنید.

حتما مطالعه کنید آسانترین روش های دانلود ویدیو از یوتیوب (راهنمای قدم به قدم)

در قسمت انتخاب نام کاربری شما باید نام کاربری خودتان (همان آدرس E-mail) را وارد کنید اما باید به چند نکته توجه کنید :

  • در این قسمت فقط می‌توانید از حروف انگلیسی ، اعداد و نقطه استفاده کنید
  • نام کاربری هر فرد منحصر‌به‌فرد است پس سعی کنید از یک نام کاربری منحصربه‌فرد استفاده کنید (اگر از نام کاربری‌ای که قبلا انتخاب شده استفاده کنید ، با خطا مواجه خواهید شد).
  • این قسمت به بزرگ یا کوچک بودن حروف انگلیسی حساس نیست.

در قسمت ایجاد گذرواژه باید گذرواژه‌ی خود (همان رمز E-mail) را وارد کنید اما باید به چند نکته توجه داشته باشید:

  • رمز شما فقط می‌تواند ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک انگلیسی ، اعداد و برخی علائم اختصاری مانند @ و … باشد
  • این قسمت به بزرگ و کوچک بودن حروف انگلیسی حساس است
  • گذرواژه‌ی شما حداقل باید متشکل از ۸ کاراکتر باشد
  • برای اینکه رمز شما از امنیت بیشتری برخوردار باشد سعی کنید از ترکیب حروف بزرگ و کوچک انگلیسی ، اعداد و علائم اختصاری استفاده کنید
  • در قسمت «به تأیید رساندن گذرواژه» باید مجددا گذرواژه‌ی خود را عینا و به‌طور کامل در محل مشخص شده وارد کنید

 

۳ – قدم سوم

در این قسمت گوگل یک شماره موبایل می خواهد که الزاما باید آن را وارد کنید. چنان چه شماره موبایل خود را درست وارد کرده باشید یک پیام چند رقمی از طرف گوگل دریافت می کنید که در کادر وارد می کنید و وارد مرحله بعد می شوید. چنان چه در وارد سازی شماره تلفن خطایی رخ داده باشد شما بایستی آن را اصلا ح کنید. درآخر نیز بروی گزینه نکست (next) کلیک کنید.

 

 

گاهی گوگل جهت اطمینان از درستی شماره تلفن با شما تماس می گیرد. در این مواقع پس از کلیک روی گزینه Call my phone with verification code گوگل با شما تماس می گیرد و کد امنیتی را برای شما اعلام می کند.

۴ – قدم چهارم

در این قسمت گوگل ادامه اطلاعات شخصی را از شما می خواهد که در زیر توضیح داده شده است.

اگر تمایل ندارید می توانید شماره موبایل خود را پاک کنید و گوگل دیگر به شماره موبایل شما دسترسی نخواهد داشت. همچنین آدرس رایانامه‌ی کنونی شما نیز اجباری نیست اما در صورت پر کردن آنها شما می‌توانید از مزیت‌های زیر بهره‌مند شوید:

  • در صورت پر نمودن قسمت تلفن همراه ، می‌توانید برای ورود به ایمیل خودتان به‌جای نام کاربری و گذرواژه ، از شماره‌ی تلفن همراه و گذرواژه‌ی خود استفاده کنید
  • اگر قسمت تلفن همراه یا قسمت آدرس رایانامه‌ی کنونی خود را تکمیل کنید در صورت فراموشی گذرواژه‌ی خود می‌توانید از G-mail بخواهید گذرواژه‌ی درست را به شماره‌ی تلفن همراه شما پیامک یا به آدرس رایانامه‌ی کنونی شما ایمیل کند.

در قسمت‌های تاریخ تولد و جنسیت اطلاعات مربوط به خود را وارد کنید. قبل از آن باید به چند نکته توجه داشته باشید :

  • تاریخ تولد خود را باید به میلادی وارد کنید. در صورت عدم تمایل به مشخص کردن جنسیت‌تان می‌توانید از گزینه‌ی «ترجیح می‌دهم نگویم» استفاده کنید.
حتما مطالعه کنید تقویت آنتن موبایل به سادگی (5 روش کاربردی + عکس)

 

مرحله سوم

گوشه سمت راست نوشته های حریم خصوصی همانند همیشه که متنی را می خوانید بگیرید و به سمت پایین بیاورید تا گزینه موافقم ظاهر شود. بروی موافقم کلیک کنید کار تمام است. ممکن است در این صفحه ، چیزی نمایش داده نشود و شما صفحه سفیدی را مشاهده کنید در این صورت از یک نرم افزار عبور از تحریم استفاده کنید.

 

اگر کار به درستی انجام شده باشد شما با وارد شدن مجدد به صفحه گوگل در گوشه سمت راست علامتی که اولین کلمه ایمیل شما را نشان می دهد مشاهده می کنید. حال کافیست بروی جیمیل (gmail) کلیک کنید تا وارد جیمیل خود شوید.

 

چگونه با گوشی های آندرویدی جیمیل بسازیم؟

اگر از کاربران اندرویدی باشید ، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که به ساخت اکانت گوگل بپردازید. با این کار شما می‌توانید با همان نام کاربری ، از سرویس جیمیل هم استفاده کنید. اما در صورتی که اکانت گوگل ندارید و یا از همان ابتدا به ساخت آن در دستگاه اندرویدی خود اقدام نکرده‌اید ، این مطلب را با آموزش ساخت ایمیل در گوشی توسط سرویس گوگل دنبال کنید.

اگر قبلا بروی گوشی جیمیلی وارد کرده اید و قصد ایجاد ایمیل جدید داردید در قسمت سمت چپ سه سه خط بالا را فشار دهید در منوی باز شده ADD account فشار دهید. مراحل تفاوت زیادی با بالا ندارد.

 

مرحله ۱

در صفحه جدید گزینه “Create Account” را برگزینید.

 

مرحله ۲

نام و نام خانوادگی خود را وارد و بر روی “Next” تپ کنید.

مرحله ۳

بعد از وارد نمودن اطلاعات پایه خود ، بر روی “Next” تپ کنید.

مرحله ۴

نام کاربری خود را وارد نمایید. این نام کاربری در واقع همان آدرس ایمیل شما است. دقت کنید که نام کاربری شما نباید توسط افراد دیگر انتخاب شده باشد. بر روی “Next” تپ کنید.

مرحله ۵

این مرحله برای انتخاب رمز عبور است. رمز خود را دو بار وارد کرده و بر روی “Next” کلیک کنید.

مرحله ۶

این مرحله به صورت دلخواه برای افزایش امنیت کاربر بوده و می‌توان آن را “Skip” کرد. در غیر این صورت شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید و بر روی “Next” کلیک کنید. در این وضعیت کدی برایتان ارسال می‌شود که آن را باید در باکس مربوطه وارد کنید.

مرحله آخر

بر روی دکمه “I AGREE” کلیک کنید. با رسیدن به این مرحله ، ساخت ایمیل شما در گوگل به پایان رسیده و تنها کافی است بر روی “Next” کلیک کنید. در نهایت بکاپ‌گیری اطلاعت توسط حساب کاربری گوگل مربوط می‌شود. بر روی “I AGREE” کلیک کنید. در صفحه باز شده ، بر روی گزینه “TAKE ME TO GMAIL” تپ کنید. با طی این مراحل ، علاوه بر جیمیل ، به دیگر سرویس‌های گوگل هم دسترسی خواهید داشت.

حتما مطالعه کنید آیا زرین پال برای کسب و کار شما خطرناک است ؟

ساخت جیمیل در آیفون

ساخت ایمیل توسط سرویس گوگل در گوشی‌های iOS هم به همین ترتیب بوده (به اپ استور گوشی بروید و نرم‌افزار جیمیل که رایگان می باشد را دانلود و نصب کنید) ادامه مراحل همانند بالا می باشد.

 

معرفی چند سرویس ایمیل ایرانی

 

پست الکترونیکی ایران

این پست الکترونیکی بیش از بقیه تحت نظارت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. با کلیک بر روی گزینه “کاربر جدید” به بخش ثبت نام راهنمایی می شوید.

آدرس

وطن میل:

در ابتدا شاید سادگی بیش از اندازه صفحه اصلی این پست الکترونیکی شما را متعجب کند و ثبت نام کردن در آن نیز آسان تر از آب خوردن است و تنها کافی است تا نکات خواسته شده را با دقت پر کنید و سپس به سرعت می توانید از ایمیل جدیدتان استفاده کنید. کار با آن نیز بسیار ساده است و با ایمیل های دیگر تفاوتی ندارد. محیط کاربری آن نیز مانند صفحه نخست بسیار ساده و بی آلایش است.

آدرس

ایمیل فارسی:

یکی دیگر از مراکزی که پست های الکترونیکی فارسی ارائه می دهند ایمیل فارسی است. یعد از ورود به سایت و کلیک بر روی گزینه ثبت نام می توانید به سرعت ثبت نام کنید. پس از آن به صفحه اصلی ایمیل می روید جایی که شاید به نظر خیلی شلوغ باشد اما با کمی دقت می توانید آن را به راحتی یاد بگیرید و خیلی راحت با آن کار کنید.

آدرس

چاپار :

این پست الکترونیکی صفحه نخستی بسیار زیبا دارد و در همان صفحه شما می توانید میزان کاربران آن را که به تفکیک شهرها مشاهده کنید. در ادامه با زدن دکمه “همین امروز عضو جدید ما شوید” وارد قسمت ثبت نام می شوید. شما می توانید در کمتر از سه دقیقه در این سایت ثبت نام کنید و از مزایای آن استفاده کنید. بعد از ثبت نام به صفحه ایمیل خود می روید و در آنجا می توانید از مزایای مانند یک گیگابایت حافظه استفاده کنید.

از دیگر مزایای این پست الکترونیکی می توان به دریافت ایمیل به صورت پیامک اشاره کرد. شما اگر صاحب خطوط همراه اول باشید می توانید این سیستم را فعال کرده و به صورت پیامک ایمیل هایتان را دریافت کنید.

آدرس

 

نکات مهم در ساخت gmail

اگر رمز ورود به ایمیل خودتان را فراموش کرده باشید، می توانید جهت بازیابی آن از لینک زیر اقدام نمایید.

https://www.google.com/accounts/recovery

جهت خارج شدن از gmail خود بایستی از گوشه سمت راست بالا روی آدرس ایمیل کلیک نمایید و گزینه sign out را انتخاب نمایید یا از لینک زیر برای خروج از gmail خود استفاده کنید.

https://mail.google.com/mail/?logout&hl=en&hlor

 

منبع : مشرق نیوز ، باشگاه خبرنگاران جوان ، کلیک ، چطور

 https://razmag.ir/how-to-create-google-account/

  انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 113

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما